blog visits up-to-date

Sunday, January 24, 2010

Tips-Tips Emas bila harga turun


Salam sejahtera 
Wokeh, di sini saya nak share  beberapa tips utk kitak orang semua......

Situasi 1: Pelabur EMAS
"masa turun tok aku maok tambah stok lagik.....bestnyaa bila naik harga kakya...so cari dealer2 berhampiran....xda duit roling....pegi ar rahnu...agro bank..cepat2"

Situasi 2: Pembeli EMAS
"rasa macam malas dah melabur dalam emas...nak melabur dlm tempat/bakul lain gik.....jual emas anda pada saya & dealer2 berhampiran"

Situasi 3: Peniaga Emas
"bagus aku tambah stok untuk diri sendiri........peduli apa harga naik ke turun....jangka masa panjang pun emas naik harga jugak...kan kan kan??"

Situasi 4: Ragu-Ragu dengan EMAS
"suka hati kitak orang lah sia dengan EMAS tak orang.....aku dah cukup makan...cukup pakai.....duit aku simpan je dalam peti besi banyak2...ada 1 juta......thn depan pun nilai 1 juta jugak.........nak pakai ambil la rm100.....rm1000 ke...sikit2 aku ambik sampey nya abis....."

Situasi 5: Pemerhati Emas....
"aku kena ambil tindakan drastik......kena beli emas banyak2 ini......klak harga naik kepada USD1500....aku terngangak nangar pelabur2 emas makin kaya......... keh keh keh....."

Situasi 6: Bakal Dealer
"baik aku sendiri jadi tokey emas...dapat komisen 1.5%....untung buy back....spekulasi harga emas......boleh bagitau kawan2 yang ramai lagi tak tahu pasal pelaburan emas ini....9/10 pendapatan dari perniagaan"

So kawan-kawan, buatlah pilihan yang Bijak.... Peace!~ 

No comments:

Post a Comment